Search This Blog

Saturday, September 26, 2009

kembali bertaut..










Saya terpanggil untuk menulis dlm blog ni krn ingin berkongsi kegembiraan saya ketika sambutan aidilfitri tahun ini...semuanya bermula pada bulan ramadhan yg lalu..




saya melayari blog seorang sahabat lama..sahabat yang dah 11 tahun x berjumpa. Sahabat ini bercadang untuk berkumpul semula dan berhari raya ke rumah cikgu2 dan sahabat2 lama.




saya begitu teruja kerana begitu lama sekali kami semua terputus hubungan. Hampir 11 tahun sejak tahun 6 lagi.




Pada hari raya ke-4, kami berjumpa dan beraya ke rumah cikgu suriati iaitu cikgu kelas kami (6 Mawar). Walaupun hanya 6 orang namun tautan yg telah lama hilang kembali bertaut kembali..Kami bertukar2 cerita dan perkembangan terbaru. Telah banyak perubahan berlaku..ada yang sudah mempunyai kerjaya yang hebat2, yang masih belajar, yang telah berkahwin dan banyak lg.




kami beraya bukan setakat 1 hari tetapi 3 hari..pd hari raya ke-5, kami beraya ke rumah sahabat2..makin lama makin ramai sahabat dapat dikumpulkan. Antaranya syatila, najiyah, natasha, nazrul amir, fazrul anuar, suria, azlia, aminah, taqiyuddin,sukiman, siti sarah, siti fatimah nur, faisol, alwi,saiful dan ramai lagi..




saya harap tautan ini tidak akan ada penghujungnaya dan biarlah ia terus bertaut buat selama-lamanya.

3 comments:

  1. assalamualaikum,
    Mabruk atas penubuhan blog ini. semoga medan maya ini menjadi medan dakwah yg ampuh utk kita memberikan kefahaman ttg Islam kepada Masyarakat Islam yang kian lama semakin hanyut dengan arus kemodenan.

    Semoga ikatan ukhuwwah yang terbina kekal berpanjangan..

    Sahabatmu,
    Tg

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam,
    InsyaAllah..syukran jazilan.Doakan agar titipan ini sedikit sebnyk dpt memberi input yang membina utk semua..

    ReplyDelete