Search This Blog

Tuesday, January 26, 2010

DILEMA MALAS SEMBAHYANG

Apasal laa, aku belum terfikir nak bentang sejadah
Hidup senang rezeki datang melimpah
Nak dirikan sembahyang, rakan baik syaitan suruh lengah-lengahkan
Allah tarik nikmatmu, sampai nangis keluar air mata darah barulah padah

Apasal laa aku malas sembahyang
Allah kasi aku jasad siap dengan bayang-bayang
Bukan kah lebih baik baik daripada tiang.
Berdiri tanpa roh malam dan siang

Apasal laa aku malas sembahyang
Kerja dah best, keluarga pun dah senang
Negara aman damai tak lagi hidup berdagang
Takkan 5 minit 5 waktu aku tak boleh nak luang

Apasal laa aku malas sembahyang
Tengok TV, main bola sanggup sampai petang
Beli tiket konsert, bayar time shopping aku sanggup beratur panjang
Ingat masuk syurga masuk neraka boleh main hutang-hutang??!!

Apasal laa aku malas sembahyang
Aku kena ingat umur aku bukannya panjang
Pagi sihat entah petang nanti dah kejang
Nanti dalam kubur kena balun sorang-sorang

Apasal laa aku malas sembahyang
Selesa neraka cubalah aku bayang
Pengalaman akhirat memang terlalu panjang
Janji Allah Taal akan tertunai tak siapa boleh halang..!!

No comments:

Post a Comment